Monday 15 December 2014

Perbezaan antara gred jersi

Gred AAA(Thailand)

Replika tiruan kualiti biasa dari Siam. Design sama dengan original jersi. Finishing dan material berpatutan dengan harga yang ditawarkan. Logo brand dan logo kelab/negara adalah sulam. Sizing eropah, Saiz yang ada SS, S, M, Ldan XL dan XXL bagi jersi tertentu. Packaging menggunakan plastik lutsinar keras tanpa ada corak atau tulisan.


Gred 2nd ori

Perbezaan yang tidak ketara dengan Gred AAA jika dilihat pada mata kasar. Namun, kualiti fabrik Gred 2nd Ori adalah lebih baik dan lembut berbanding jersi Gred AAA. Jahitan untuk jersi Gred 2nd Ori juga lebih kemas. Sizing eropah, Saiz jersi S, M, L dan XL. Sizing 2nd Ori pula lebih besar sedikit berbanding AAA. Contohnya saiz S untuk AAA adalah 19.5 inci manakala 2nd Ori saiz S ialah 20 inci. Packaging guna plastik polybag lembut yang ada logo brand yg buat jersi itu. Kertas pelapik di dalam jersi 2nd Ori yg digunakan ialah kertas nipis manakala AAA guna kertas yg keras & tebal.


Player Issue Nike ( PI )

Player Issue atau bermaksud spec yg digunakan khas untuk Pemain spt Ronaldo Messi etc. Kualiti kainnya lebih cemerlang daripada Gred AAA dan 2nd Ori. Kain yang lebih ringan, mampat, lembut dan boleh menegang. Contohnya untuk kelab Nike - Man Utd, Barcelona, PSG dan negara France, England dll. Logo adalah sulam. Beg plastik yang digunakan mempunyai lambang Nike dan datang dengan Tag sehingga 4-5 keping. Keistimewaannya, ia mempnyai lubang-lubang udara ditepi badan. Cutting Bodyfit (ketat ikut body) dan Standad tersedia ikut pengeluaran kilang masing2. Saiz lebih kecil jika bodyfit, contohnya biasa pakai saiz S untuk gred AAA, kena ambil saiz M untuk PI. Harga semasa pasaraan dijual RM60. saya jual RM 50 je siap pos.

No comments:

Post a Comment